Sunday 18 December 2011

Jaja kuvana u čaju/Tea Eggs

Listajući jedna mali kineski kuvar,u oči mi je pao ovaj naslov.Recept me je zainteresovao,a i biće moja ulaznica za igru Ajme koliko nas je.Ovog meseca,kao što znate,Ebba nam je zadala čaj kao temu.Jaja su me prijatno iznenadila.Recept nije komlikovan,jedino vam treba malo više začina.U originalu treba vam kineska mešavina od pet začina,ali ako vam nije dostupna napravite neku svoju mešavinu.Ja sam koristila zvezdasti anis,korijander,klinčić i biber.Cimet ovoga puta nisam,mislim da mi se ne bi sviđao sa jajima.Od čaja sam koristila Earl Grey,ali može bilo koji crni čaj.Jaja su slana,mirišljava i meni su se sviđala.Mala promena u odnosu na obična kuvana jaja...

Jaja kuvana u čaju
Please scroll down for English


Potrebno:
  • 8 jaja
  • 2 vrećice crnog čaja
  • začini (zvezdasti anis,seme korijandera,cimet,biber,klinčić...)
  • 3 kašike soja sosa
  • so
Priprema:
Jaja pokriti hladnom vodom i staviti ih na srednju vatru da proključaju.Kad proključaju kuvati ih 5'.Skloniti sa vatre i preliti hladnom vatrom.U šerpu pomešati 1/2 litre vode,začine i kašičicu soli..Staviti da proključa.Za to vreme,pripremiti jaja.Prohlađena jaja uzeti u jednu ruku,a drugom ih lagano lupkati poleđinom kašike.Ljuska treba da popuca,ali da se ne odvoji od jaja.Kad mešavina u šerpi proključa,kašikom lagano ubaciti jaja.Dodati vodu da skroz pokrije jaja.Vatru smanjiti da tek lagano struji i kuvati jaja 30'.Isključiti vatru i ostaviti ih u tečnosti minimum 1 sat, a najviše preko noći u frižideru.Ova na slici su bila u čaju jedan sat.Boja je manje intenzivna,ali su meni bila ukusna.Nekoliko sam ostavila preko noći i boja im je bila baš intenzivna,ali je ukus i miris bio prejak.Izvaditi jaja iz tečnosti i oljuštiti.

Tea Eggs

Ingredients:
  • 8 eggs
  • 2 teabags of black tea
  • spices (star anise,coriander seeds,cinnamon,pepper,cloves...)
  • 3 tbsp soya sauce
  • salt
Directions;
Cover the eggs with cold water and put on a middle heat to boil.Boil them for 5'.Take it from the heat and put under a cold water.In a saucepan,put 1/2 l of water,teabags,spices and 1 tsp of salt.Bring it to boil.Meanwhile,prepare the eggs.Take egg in one hand and tap it gently with a back of a spoon.Egg shell should crack but not removed from the egg.When the mixture in a pan boils,gently lower the cracked eggs using a spoon.Add the water to cover the eggs completely.Reduce the heat until just simmer and let the eggs cook for 30'.Turn off the heat and leave it in a tea for 1 hour or over the night in a fridge.This one a picture was in a tea for one hour.The color is no so intense,but I like the taste.I left a few in the fridge,and the color was really intense,but I thought that the smell and taste was to strong.Take eggs from the tea and peel each eggs to remove the cracked shell.

8 comments:

  1. Odlična su!! Vidjela sam negdje ovaj sličan recept, sad kad ga vidim kod tebe, svakako ga planiram napraviti za Uskrs. Jaja su totalno efektna, a vjerujem da imaju poseban okus, možda i dimljeni, na čaj? :) Pozz

    ReplyDelete
  2. vidjela sam već ove fore s jajima ali nisam ljubitelj kuhanih jaja, krasno izgledaju to je sigurno!!

    ReplyDelete
  3. Meni je ovo bas zanimljivo... Nisam nikad cula za ovakva jaja. Eto, skroz zanimljiva tema i skroz zanimljivi rezultati! :)

    ReplyDelete
  4. Slični recepti za farbana jaj svuda u svetupostoje. meni se čini da je sve to nastalo da bi se jaja duže očuvala. Kod nas su se uskršnja jaja juvala nekoliko sati da bi stajala jako dugo. slala su se vojnicima na front, onima koji su u pritvoru...pa su morala biti baš čvrsto kuvana, o nako zelena. Verovatno je i ovaj recept nastao iz te potrebe.

    ReplyDelete
  5. Odličan recept! Super ulaznica. Jako su mi zanimljiva jaja kuhana na ovaj način, super izgledaju

    ReplyDelete
  6. ovo je odlična ideja, sigurna sam da je za promjenu odlično

    ReplyDelete