Friday 21 October 2011

Majčina dušica/Thyme

Majčina dušica,hmmm....Kad nam je naša domaćica Laka kuharica,zadala ovu temu u okviru igre Ajme koliko nas je!,iskreno nisam znala šta ću.Majčina dušica nije začin koji često koristim u kuhinji.Povremeno u nekoj marinadi i to je to.Nije da je ne volim,nego nisam je dovoljno proučila i nisam baš znala uz šta se slaže.Tako sam sebi zadala domaći zadatak,tražila,googlovala,istraživala i otkrila da se majčina dušica slaže maltene uz sve.I eksperimenti su krenuli.Prvo sam krenula sa čorbicom koju često spremam i koju svi volimo.Majčina dušica je obogatila još više.Onda sam nastavila sa testom,klasično testo koje se sprema s jogurtom.I za dezert sam probala dve kombinacije.Prva su bile kruške u vinu,a za moje devojčice sam pravila klasične mafine sa limunom i majčinom dušicom.Ne znam ko je više uživao,mi ili one.Jedino što žalim je što nisam mogla da nađem svežu biljčicu,nego sam koristila sušenu.Ako koristite svežu,povećajte količinu.

Čorba sa prazilukom i krompirom
Please scroll down for English


Potrebno:
  • 2 praziluka
  • 2 velika krompira
  • 1 šargarepa
  • so,biber,majčina dušica
  • malo slanine
  • peršun
Priprema:
Na malo ulja propržiti sitno seckan praziluk,šargarepu sečenu na kockice i jednu kašičicu majčine dušice.Naliti litrom vode (može i supa) i dodati krompir sečen na kockice.Kuvati da povrće omekša.Čorbu izblendirati i začiniti po ukusu.Posebno ispržiti nekoliko režnjeva slanine.Prilikom serviranja,čorbu sipati u tanjir i posuti seckanu slaninu i peršun.

Zemičke sa jogurtom
Please scroll down for English

Potrebno:
  • 20gr kvasca
  • 100ml tople vode
  • 1 kašičica šećera
  • 200ml jogurta
  • 2 kašike ulja
  • 1 kašičica soli
  • 1/2 kašičice majčine dušice
  • 1/2 kašičice origana
  • 1/4 kašičice belog luka u prahu
  • oko 400-500gr brašna
Priprema:
Pomešati kvasac,šećer i vodu i ostaviti da zapeni.Pomešati ostale sastojke i dodati narasli kvasac.Umesiti mekano,glatko testo.Nauljiti činiju,staviti testo,pokriti i ostaviti da naraste.Premesiti testo i oblikovati ga u zemičke ili u dve vekne hleba i ostaviti opet da naraste.Peći u zagrejanoj rerni na 200C da porumeni.Premazati otopljenim maslacem.

Kruške kuvane u vinu
Please scroll down for English

Potrebno:
  • 750ml crvenog vina
  • 200gr šećera
  • 1 štapić cimeta
  • 1 kašičica majčine dušice
  • 1  pomorandža
  • 4 zrele kruške
Priprema:
Oljuštiti kruške,ali ih ostaviti cele i sa drškama.Zaseći im malo dno,da mogu da stoje uspravno.U šerpu staviti vino,šećer,cimet,majčinu dušicu,sok i koru od pomorandže.Kad proključa,smanjiti vatru tek toliko da struji,pa ubaciti kruške.Ako je potrebno doliti vode koliko je potrebno da prekrije kruške.Kuvati 15-20' da voće omekša.Ohladiti,pokriti i staviti u frižider preko noći.Sutradan izvaditi kruške i poređati ih u odgovarajuće činije.Sos procediti i kuvati na jakoj vatri da postane gust i sirupast.Preliti vruć sirup preko voća i služiti toplo.

Muffini sa majčinom dušicom i limunom
Please scroll down for English

Potrebno:
  • 110gr omekšalog maslaca
  • 150gr šećera
  • 1 jaje
  • 60ml jogurt
  • 60gr kisele pavlake
  • 170gr brašna
  • 1 kašičica majčine dušice
  • 1 kašičica limunove kore
  • 1/2 kašičice sode
  • prstohvat soli
za preliv:
  • 3 kašike šećera u prahu
  • 2 kašike limunovog soka
Priprema:
Zagrejati rernu na 200C.
Umutiti maslac i šećer,pa dodati jaje,jogurt i pavlaku.Posebno pomešati brašno i začine.Dodati u prethodnu masu i umutiti tek toliko da se sastojci povežu.Sipati u papirnate korpice za mafine i peći oko 15'.Ohladiti.
Za preliv,pomešati šećer u prahu i limunov sok i mešati da se šećer otopi.Po potrebi dodati još šećera ili soka.Ili mafine pospite šećerom u prahu.


Leek And Potato Soup

Ingredients:
  • 2 leeks
  • 2 potatoes
  • 1 carrot
  • salt,pepper,thyme
  • a few slices thick-sliced bacon
  • parsley
Directions
Heat oil,add finely chopped leeks,diced carrots and one teaspoon of dried thyme and fry for few minutes.Add diced potatoes and liter of water (or soup).Cook until vegetables are tender.Purée soup until smooth and seasoned by taste.Fry bacon until crisp.For serving,sprinkle each serving with bacon and minced parsley.

Yoghurt Dinner Rolls

Ingredients:
  • 20gr fresh yeast
  • 100ml warm water
  • 1 tsp sugar
  • 200ml yoghurt
  • 2 tbsp oil
  • 1 tsp salt
  • 1/2 tsp thyme,dried
  • 1/2 tsp oregano
  • 1/4 tsp garlic powder
  • cca. 400-500gr flour
Directions:
Mix yeast,water and sugar and let stand for 10' until foamy.Mix all other ingredients,add yeast and knead until soft dough is formed.Put it in a greased bowl,cover with kitchen towel and let it stand until it's doubled in size.Knead dough once again,form in dinner rolls or in two bread loaves.Let it rise again.Bake in the preheated oven at 200C until slightly golden brown.Brush with melted butter.

Pears poached in wine

Ingredients:
  • 750ml red wine
  • 200gr sugar
  • 1 cinnamon stick
  • 1 tsp dried thyme
  • 1 orange
  • 4 ripe pears
Directions:
Peel the pears,leaving the steams intact.Slice the base of each pear,so they will stand flat.Mix the wine,sugar,cinnamon,thyme,zest and juice of orange.Bring to boil,then turn the heat to low.Add pears and add water if it's necessary to cover the pears.Cook over low heat until the fruit is tender.Cool,cover and put it in a fridge for the night.The next day,remove the pears and put it in a serving glasses.Put the strained liquid back on the heat and cook it over high heat until it's thickened.Pour hot syrup over pears and serve warm.

Thyme And Lemon Muffins

Ingredients:
  • 110gr butter,softened
  • 150gr sugar
  • 1 egg
  • 60ml yoghurt
  • 60gr sour cream
  • 170gr flour
  • 1 tsp dried thyme
  • 1 tsp lemon zest
  • 1/2 tsp soda
  • a pinch of salt
for icing:
  •  3 tbsp powdered sugar
  • 2 tbsp lemon juice
Directions:
Mix butter and sugar,add egg,yoghurt and sour cream.In another bowl,mix flour and spices.Add it to the butter mixture and mix just until it's united.Spoon it in a muffin paper cases and bake in the preheated oven at 200C for 15' or so.Let it cool.
For icing,stir the powdered sugar and lemon juice until smooth paste is formed.If it's necessary add more juice or sugar.Or dust the muffins with powdered sugar.

15 comments:

  1. Svaka ti cast!!!Predivan post i recepti!!Sve mi se svidja:))

    ReplyDelete
  2. Ti si bila baš vrijedna,ne zna se šta je ljepše!

    ReplyDelete
  3. Divan izbor, prelepe slicice i da znas da gotovo mogu osetiti sve ove fine mirise preko ekrana... bas nesto razmisljam sta bih mogla napraviti sa timijanom, nekako ga nisam dosad tako cesto koristila, ali citajuci tvoje recepte dobila sam insiraciju.;))

    ReplyDelete
  4. Oho, baš si se raspištoljila s majčinom dušicom. Od početnog "nisam znala što ću" do kompletnog ručka u nekoliko sljedova. Bravo.

    Posebno su me osvojile žemljice.

    ReplyDelete
  5. Predivan izbor, ne znam šta mi se više sviđa, ili čorba, zemičke, muffini ili kruškice!
    Ma sve mi se sviđa!:)

    ReplyDelete
  6. Uh čega ovde sve finog ima... Sve mi zvuči i izgleda jako fino...

    ReplyDelete
  7. Divno Irena! Svaka cast, zaista zi zadatak odlicno obavila! :) Moj favorit su kruske... :) Ako imas uslova, mogu ti na prolece poslati sadnicu majcine dusice. Slobodno me podseti tada! :)

    ReplyDelete
  8. Hvala svima! Miki,budi sigurna da hoću :)

    ReplyDelete
  9. Prelepo! Mafini sa limunom - moj favorit ;)

    ReplyDelete
  10. wow, stvarno si bila vrijedna, a sve tako dobro izgleda! Svaka cast!

    ReplyDelete
  11. Hvala na posjeti!!!
    Ah,ah,meni su super sva tvoja jela,ne mogu ni jedno posebno izdvojiti..

    ReplyDelete
  12. baš si puno lijepog spremila, ja sam se zagledala u muffine, ali i sve ostalo je odlično

    ReplyDelete
  13. jako volim majčinu dušicu, ponekad nemam granica kad je ona u pitanju :D
    i sviđa mi se što je jako dekorativna pored finog ukusa.

    ReplyDelete
  14. Corba od praziluka i kromira se pravi sledece nedelje, hvala na sugestiji za thyme iliti timijan ... cudno ja sam oduvek mislila da je majcina dusica origano... Timijan super ide uz corbu od asparagusa ili spargli. Pogledaj link http://dolcefooda.blogspot.com/2011/02/creamy-asparagus-soup.html

    ReplyDelete
  15. i ja trazila nesto o majcinoj dusici pa nabasala na vas blog. jako mi se svida i voljela bih i ja napraviti svoj blog al ne znam bas stavljati slike, a ni nista vise osim e-maila. stavila sam vas u favorite pa cu vas od sada pratiti. puno srece i dobru zabavu vam zelim. violeta

    ReplyDelete